Deprecated: Creation of dynamic property WhitelabelOptions::$_title is deprecated in /var/www/wordpress/geekhr-staging/releases/public_html/wp-content/themes/zoxpress/admin/admin-page.php on line 79
Poslijepodnevno spavanje je dobro za učenje Znanost
Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biologija

Poslijepodnevno spavanje je dobro za učenje

Dobra vijest za tinejdžere

Znanstvenici sa Sveučilišta Delaware i Pennsylvania su htjeli pomnije razmotriti odnos između spavanja tijekom dana te moždanih funkcija kod adolescenata. Rezultati studije su objavljeni u časopisu Behavioral Sleep Medicine.

Kod adolescenata se neurokognitivna funkcija izuzetno jako koristi u tom važnom razvojnom periodu.

Znanstvenici su proučavali adolescente u Kini, gdje je praksa za djecu školske dobi (a i odrasle) odspavati nakon ručka. Prikupili su podatke o tim poslijepodnevnim obrascima spavanja, ali i noćnom spavanju te kvaliteti sna, a potom su mladi izvršavali neurokognitivne zadatke.

Zanimali su ih učestalost i trajanje sna kako bi se pokušalo naći optimalno vrijeme i količina sna. Otkriveno je kako su oni koji su spavali poslije podne 5 dana tjedno bolje izvršavali zadatke. Pokazali su više održive pažnje, neverbalnog razmišljanja te prostornog pamćenja. Najproduktivnija količina vremena za san bila je između 30 i 60 minuta, ali nikako nakon 16 sati.

Međutim, znanstvenici su ostali iznenađeni pozitivnom vezom između poslijepodnevnog i noćnog sna – pretpostavka je da kada spavamo više tijekom dana to će utjecati na kvalitetu ili samu mogućnost spavanja noću.

Cirkadijalni ritmovi (naši unutrašnji tjelesni satovi) su najslabiji između podneva i 14 sati. U to vrijeme se najvjerojatnije osjećamo usporeno i neproduktivno. U zapadnim školama se to ne uzima u obzir onako kako se uzima u obzir u školama u Kini, primjerice.

”Dnevno spavanje je pomalo kontroverzna tema u Sjedinjenim Državama. U zapadnoj kulturi se monofazni obrazac spavanja smatra znakom sazrijevanja mozga,” rekao je glavni autor Xiaopeng Ji. ”U Kini je vrijeme za spavanje ugrađeno u raspored nakon ručka za mnoge odrasle u radnom okruženju i učenike u školama.”

Autori priznaju kako je u pitanju studija eksperimentalnog tipa i kako se samim tim ne može potvrditi uzročnost, ali da rezultati predstavljaju dodatak sve većem broju podataka koji ukazuju na to da trenutni školski sati i rasporedi možda nisu najkorisniji za učenje.

Popularno

Možda će vas zanimati